АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення Васильківської селищної ради
«Про тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів»
1. Опис проблеми
В зв’язку з зверненням до васильківської селищної ради ТОВ«Васильківське комунальне підприємство» від 03.08.2011 року № 0308/01 щодо погодження тарифів для споживачів послуг ТОВ «Васильківське комунальне підприємство». Обґрунтованість планових витрат підтверджена висновками Державної інспекції з контролю за цінами в Дніпропетровській області.
2. Цілі регулювання
Прийняття даного проекту рішення має на меті: - встановлення економічно обґрунтованих тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів; - утримання якості надання послуг з вивезення твердих побутових відходів на рівні нормативної; - недопущення погіршення санітарно-епідеміологічної ситуації уселищі.
3. Аналіз вигод та витрат
Підприємство - надавач послуг: Стабілізація роботи підприємства, дотримання графіків обслуговування, виконання замовлень в повному обсязі. Споживачі послуг: Забезпечення стабільного надання послуг з вивезення твердих побутових відходів. Збільшення витрат на оплату послуг.
4.Альтернативи
Альтернативними способами досягнення цілей даного регуляторного акту можуть бути:
1) залишення існуючої ситуації без змін. Дана альтернатива є неприйнятною, оскільки ведення господарської діяльності ТОВ «Васильківське комунальне підприємство» потребує погодження тарифів на відповідні послуги. Неприйняття даного проекту рішення в частині погодження тарифів для ТОВ «Васильківське комунальне підприємство» може привести до порушення режиму надання послуг та отримання підприємством збитків;
2) виділення з місцевого бюджету дотації для компенсації різниці в тарифах. Дана альтернатива не розглядається як оптимальний варіант вирішення проблем у зв'язку з тим, що у селищному бюджеті не передбачено кошти на покриття даних витрат; 3) прийняття запропонованого проекту дозволяє досягти цілей, визначених у п.2 даного аналізу. Розглянувши альтернативні способи досягнення встановлених цілей, можна зробити висновок, що найбільш прийнятним є прийняття запропонованого регуляторного акту.
5. Механізм та заходи
Досягнення регуляторних цілей передбачається шляхом прийняття проекту рішення «Про тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів». Це рішення, у разі його прийняття, буде єдиним процедурним документом, відповідно до якого споживачам буде здійснюватись нарахування плати за послуги з вивезення твердих побутових відходів.
6. Обгрунтування можливості досягнення цілей
Можливість встановлення економічно обґрунтованих тарифів дозволить забезпечення стабільної роботи по наданню послуг, проведення своєчасних розрахунків з працівниками, підрядними організаціями та проплату податків та платежів до бюджету. Основним ризиком, який може негативно вплинути на дію цього регуляторного акту, є подальше підвищення цін на паливно-мастильні матеріали, запчастини, зміна рівня мінімальної заробітної плати, вартості послуг сторонніх організацій, податків та інших витрат, передбачених законодавчими актами. За умови забезпечення повної проплати послуг споживачами, встановлення тарифів позитивно вплине на результати роботи підприємства.
7. Термін дії регуляторного акта
Термін дії проекту - необмежений.
8.Показники результативності
В результаті впровадження регуляторного акта будуть досліджуватись та вивчатись наступні показники: Обсяг наданих послуг.
Дохід товариства від реалізованих послуг.
Собівартість наданих послуг.
Показник прибутковості чи збитковості товариства.
Рівень відшкодування тарифом фактичних витрат на надання послуг.
Рівень проплати споживачами за надані послуги.
Сума надходжень до бюджету.
Показники якості: кількість скарг на несвоєчасність вивезення відходів; кількість скарг на неналежний санітарний стан біля сміттєзбірників; кількість скарг стосовно неналежного обслуговування споживачів: тривалий термін розгляду заяв, запитів, скарг, звернень за телефоном, тощо.
9. Заходи з відстеження результативності
Базове дослідження: здійснюється відповідно до діючих тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів, які зазначені в попередньому розділі АРВ. Повторне дослідження: буде здійснюватися відповідно до вимог чинного законодавства після набрання чинності запропонованого регуляторного акту за показниками результативності, які зазначені в попередньому розділі АРВ. При проведенні відстеження результативності регуляторного акту буде використовуватися звіти надавача послуг.
Заступник голови виконавчого комітету селищної ради В.В. Хотюн
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення Васильківської селищної ради
«Про затвердження норм утворення твердих побутових відходів
для населення та об’єктів невиробничого характеру»
Проблема:
В Васильківській селищній раді планується здійснення санітарної очистки шляхом вивозу твердих побутових відходів (далі – ТПВ) виконавцем послуг ТОВ «Васильківське комунальне підприємство». При цьому слід зазначити, що санітарно - епідеміологічна ситуація в селищі залежить, у тому числі, від своєчасності вирішення питань поводження ТПВ в селищі. Відсутність норм утворення (вивезення) ТПВ для населення та об’єктів невиробничої сфери призводять до помилок при розробці нормативних документів (схем санітарної очистки, планів, програм тощо).
Регуляторним актом, що є предметом цього аналізу, планується затвердити норми утворення (вивезення) ТПВ для населення та об’єктів невиробничої сфери діяльності. Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» повноваження щодо затвердження зазначених норм віднесені до компетенції до органів місцевого самоврядування. Пунктом 1 Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України за № 75 від 22.03.2010 «Про затвердження Рекомендованих норм надання послуг з вивезення побутових відходів» визначено: «Норми надання послуг з вивезення побутових відходів носять рекомендаційний характер та призначенні для застосування при проведенні укрупнених розрахунків під час проектування схем санітарного очищення, об’єктів поводження з побутовими відходами, у процесі визначення необхідної кількості машин та механізмів, обслуговуючого персоналу тощо».
Прийняття запропонованого регуляторного акту прямо та/ або опосередковано впливе на три групи:
- органи місцевого самоврядування;
- товариство, що надає послуги;
- споживачі послуг з вивезення ТПВ (суб’єкти господарювання).
Враховуючи вищевикладене, пропонується з метою забезпечення позитивного впливу на систему поводження з ТПВ вирішити зазначену проблему шляхом встановлення відповідних норм.
Ціль:
Основною метою прийняття рішення є встановлення норм утворення (вивезення) ТПВ, що застосовуються у практичній діяльності органами місцевого самоврядування, підприємств, товариств – перевізників, споживачів відповідних послуг. Встановлення даних норм допоможе досягти наступних цілей:
1. Встановлення єдиних підходів до нормування показників утворення твердих побутових відходів на території Васильківської селищної ради.
2. Недопущення погіршення санітарно-епідеміологічної ситуації у селищі.
3. Нормування реалізації послуг з вивезу ТПВ.
4. Використання норм утворення твердих побутових відходів під час укладання договорів на надання послуг із вивезення твердих побутових відходів.
Способи досягнення встановлених цілей:
Досягнення вирішення проблеми можливо шляхом:
- відмова від прийняття відповідного рішення;
- застосування нерегуляторних механізмів (ринкові механізми).
Відмова від прийняття цього рішення не забезпечить прозорість та єдиний підхід до формування обсягів утворення та вивезення ТПВ. Застосування не регуляторних (ринкових) механізмів є не можливим, оскільки вищезазначені відносини належать до сфери публічних інтересів, а затвердження норм віднесено до компетенції органів місцевого самоврядування статтею 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Враховуючи положення чинного законодавства та нормативних актів місцевого самоврядування, можна дійти висновку, що адекватна альтернатива запропонованому способу (прийняття рішення Васильківською селищною радою) вирішення проблеми відсутня. Механізм, який забезпечить ефективне розглядання проблеми можна описати наступним чином.
Прийняття рішення, здійснене з додержанням вимог чинного законодавства після аналізу ситуації та підготовки його проекту, надасть можливість застосувати норми у практичній діяльності органів місцевого самоврядування, підприємств, товариств – перевізників, споживачів послуг з вивезення ТПВ. Застосування цих норм у розрахунках (щодо визначення вартості перевезень, об’ємів відходів, що утворюються на відповідних об’єктах при плануванні, тощо) дозволить уникнути розбіжностей між їх розрахунковими та реальними (економічно обґрунтованими та фактично підтверджені практикою) числовими вираженнями.
Таким чином проблема і основна ціль, сформульовані у цьому Аналізі, будуть вирішені.
Механізм рішення проблеми:
1. Виконавець послуг залучається до процедури визначення розрахунку норм утворення ТПВ та подає результати на розгляд селищній раді.
2. Васильківська селищна рада в порядку встановленому Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» проводить обговорення серед суб’єктів господарювання на предмет отримання зауважень до розрахованих норм утворення.
3. Зауваження розглядаються зі складанням таблиці розбіжностей та приймається рішення про включення пропозицій до проекту.
4. Підготовлений проект виноситься на розгляд сесії Васильківської селищної ради та затверджується рішенням.
5. Виконавці послуг з вивезення ТПВ використовують затверджені норми для: укладання договорів з суб’єктами – власниками об’єктів невиробничої сфери; планування обсягів виробництва та здійснення контролю за рівним забезпеченості транспорту, обладнання та обслуговуючого персоналу.
Можливості досягнення визначеної мети:
На виконання вимог зазначеного регуляторного акта можуть впливати різні обставини, як позитивні, так і негативні. Маючи на увазі загальний обов’язок суб’єктів правовідносин поводження з відходами до укладання договору на вивіз ТПВ, який визначений Законами України «Про відходи» та «Про житлово-комунальні послуги», останні укладають договори на вивезення відходів. Єдина система визначення норм утворення ТПВ буде сприяти створенню прозорого механізму розрахунку послуг для суб’єктів та отриманню чітких показників виробництва для управління процесом вивозу ТПВ. Негативним фактором, що впливає на результат впливу цього регуляторного акту, є невиконання суб’єктами вимог щодо укладання договорів на вивіз ТПВ та складування ТПВ у несанкціонованих місцях.
Очікуванні результати:
Ведення єдиних норм утворення ТПВ буде сприяти:
- органам місцевого самоврядування забезпечить управління сферою санітарної очистки селища;
- суб’єктам – власникам об’єктів невиробничої сфери забезпечить стабільне планування втрат на поводження з відходами;
- виконавець послуг з вивозу ТПВ забезпечить безперервний моніторинг показників виробництва.
Обґрунтування запропонованого терміну дії регуляторного акту:
Визначити строк чинності запропонованого регуляторного акту не є можливим. Це пов’язано з тим, що норми накопичення ТПВ є показником, числове вираження якого може динамічно змінюватись у зв’язку зі зміною багатьох чинників, насамперед, рівня життя населення України. Тобто визначити строк дії даного акту неможливо через невизначеність строків, протягом яких вказані норми будуть відображати реальні показники накопичення ТПВ на території Васильківської селищної ради.
Строк дії регуляторного акту:
Пропонується необмежений термін тобто, рішення набирає чинність з дня його офіційного оприлюднення і діє до моменту його відміни відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Зміни та доповнення рішення відбуваються у порядку встановленому Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Показники результативності регуляторного акту:
Відстеження впливу планується проводити за статистичними показниками прямих обсягів виробництва:
- показник обсягу вивозу, який планується за договорами;
- показник обсягу вивозу, який фактично вивезений.
Відстеження результативності регуляторного акту
Відстеження результативності впливу буде здійснюватися у терміни встановленими Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту». Відстеження буде виконуватися безпосередньо виконавцем.
Заступник голови виконавчого комітету селищної ради В.В. Хотюн
http://vaspossovet.ucoz.ua/normi_tvp.doc
|