Додаток до рішення селищної ради
№ 4-1/У1 від 11.11.2010 року
РЕГЛАМЕНТ СЕЛИЩНОЇ РАДИ V1 СКЛИКАННЯ
РОЗДІЛ 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Порядок діяльності селищної ради,її органів та посадових осіб визначається Конституцією України, Законами України про місцеві ради народних депутатів, статус депутатів місцевих рад, іншими законодавчими актами і цим регламентом.
Стаття 2. Регламент селищної ради є нормативним актом, який передбачає порядок скликання і проведення сесій селищної ради, її засідань. підготовка питань до розгляду на пленарних засіданнях ради та засіданнях постійних комісій.
Стаття 3. Засідання селищної ради та її постійних комісій є відкритими і гласними за винятками, передбаченими цим регламентом.
Стаття 4. Гласність роботи селищної ради забезпечується шляхом публікації її рішень в газетах. Обсяг офіційних повідомлень визначається селищною радою.
РОЗДІЛ 2. СЕСІЇ СЕЛИЩНОЇ РАДІ
Стаття 5. Селищна рада проводить свою роботу сесійно. Сесії можуть бути як чергові, так і позачергові. Сесії скликаються з пленарних засідань, а також засідань постійних комісій, що прово дяться в період між ними.
Стаття 6. Пленарні засідання селищної ради проводяться в сесійному залі /с.Васильківка, вул..Першотравнева,140, П поверх/. При необхідності можуть проводитись виїздні засідання ради.
Стаття 7. Перша сесія новообраної селищної ради скликається виборчою комісією не пізніше чим через місяць після обрання ради у правомочному складі, Їх відкриває і веде голова цієї виборчої комісії. Він інформує раду про підсумки виборів депутатів та селищного голови і визнання їх повноважень. Наступні сесії селищної ради скликаються селищним головою. Вразі немотивованої відмови селищного голови або неможливості його скликати сесію ради, сесія скликається згідно з п.6-8 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні”.
Стаття 8. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал. Рішення про скликання сесії ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках – не пізніше ніж за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань які передбачаються внести на розгляд ради.
Стаття 9. Проекти порядку денного, рішень ради, інформаційні та допоміжні матеріали надсилаються депутатам не пізніше як за три дні до початку сесії.
Стаття 10. Сесії ради - є правомочною якщо в П пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради. Для визначення її правомочності при прийнятті рішення беруться дані про реєстрацію на початок пленарного засідання.
Стаття 11. При необхідності на засідання селищної раді або постійних комісій запро- шуються представники державних органів, місцевих рад політичних партій, інших громадських організацій, трудових колективів, преси, а також інші особи. Запрошені повинні утримуватись від публічних проявів свого ставлення до питань, які розглядаються радою або постійною комісією. У разі порушення порядку вони, за розпорядженням головуючого, можуть позбавлятися права бути присутнім на засіданні.
Стаття 12. Сесії ради проводяться гласно. У разі необхідності рада може прийняти рішення про проведення закритого пленарного засідання.
РОЗДІЛ 3. ПОРЯДОК ДЕННИЙ СЕСІЇ
Стаття 13. Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися селищним головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, загальними зборами громадян не пізніше як за 15 днів до відкриття чергової сесії.
Стаття 14. Пропозиції щодо кожного питання, які пропонуються включити до про – екту порядку денного сесії подаються супровідною запискою і проектом рішення, яке пропонується прийняти з цього питання, Проекти рішення повинні бути юридично об- грунтованими.
Стаття 15. Пропозиції до порядку денного, внесені пізніше зазначеного строку або під час чергової сесії, вносяться на розгляд ради після обговорення та підготовки висновку про доцільність їх включення до порядку денного сесії відповідно постійною комісією.
Стаття 16. Питання затвердженого порядку денного сесії селищної ради можуть роз- глядатися в іншій послідовності, ніж в ньому передбачено, відкладатися, змінюватися чи виключатися в порядку даного за рішенням селищної ради.
Стаття 17. Рішення про розгляд питань затвердженого в цілому порядку денного в іншій послідовності чи про відкладення їх розгляду, приймаються більшістю голосі в де- путатів від їх фактичної кількості.
Стаття 18. Рішення про зміну та вирішення питань із затвердженого в цілому порядку денного приймається не менш як трьома третинами голосів депутатів від їх фактичної кількості.
Стаття 19. Більшість голосів зазначеною в статті 19 селищна рада може приймати мотивовані рішення про відкладання розгляду питання затвердженого порядку денного сесії на наступну чергову сесію.
РОЗДІЛ 1У. ЗАСІДАННЯ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
Стаття 20. Сесію селищної ради відкриває і веде селищний голова. В окремих випад- ках засідання проводиться згідно з Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні”.
Стаття 21. Головуючий на пленарному засіданні ради:
- відкриває , закриває та веде засідання, оголошує перерви в засіданнях ради;
- вносить на обговорення проекти рішень, оголошує повну назві та ініціаторів внесення, інформує про матеріали, що надійшли на адресу сесії;
- організовує розгляд питань;
- оголошує списки осіб, які записалися для виступу;
- надає слово для доповіді /співдоповіді/, виступу, оголошує наступного оратора;
- створює рівні можливості депутатам для участі в обговоренні питань;
- ставить питання на голосування, оголошує його результати;
- забезпечує дотримання регламенту ради всіма присутніми на засіданні;
- робить офіційні та інші повідомлення;
- забезпечує порядок в залі засідання ради;
- здійснює інші повноваження, що випливають з цього регламенту.
Стаття 22. Запис на виступ проводиться після оголошення головуючим питань які внесені на обговорення. Головуючий за погодженням селищною радою може визначити черговість виступаючих. Головуючий може позбавити виступаючого слова у випадках,коли він виступає не з питання, що обговорюється або порушує норми депутатської етики.
Стаття 23. Для організації ходу пленарного засідання головуючий на засіданні має право в першочерговому порядку вносити пропозиції з процедурних питань щодо ходу засідання, якщо з цих питань висуваються альтернативні пропозиції, його пропозиції, його пропозиція становиться на голосування першою.
Стаття 24. На час роботи сесії селищна рада утворює з числа депутатів секретаріат сесії в кількості двох осіб. Секретаріат організує ведення стенограм засідань, веде запис бажаючих виступити, реєструє звернення депутатів, їх записи, заяви і пропозиції, забезпечує опрацювання звернень громадян, що надходять на адресу сесії співпрацює з засобами масової інформації.
РОЗДІЛ У. ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ
Стаття 25. Рішення селищної ради приймаються не пленарному засіданні після їх обговорення. Рішення ради можуть прийматися без обговорення на пленарному засіданні, якщо не один з депутатів не наполягає на цьому. В період між сесіями голова ради шляхом видання розпоряджень або прийняттям міжсесійних рішень вирішує усі питання, віднесені Законом до віддання рад, за ви- нятком тих, яких повинні вирішуватись виключно на пленарних засіданнях. Міжсесійні рішення та розпорядження голови селищної ради затверджуються на наступному пленарному засіданні ради.
Стаття 26. Голосування здійснюється депутатами особисто в залі засідань або у відведеному для таємного голосування місця.
Стаття 27. Рішення селищної ради приймаються відкритим або таємним голосуванням шляхом подачі бюлетенів. В окремих випадках може бути прийнято рішення про проведення поіменного голосу- вання за допомогою подачі іменних бюлетенів.
Стаття 28. Поіменне голосування проводиться за пропозицією будь-якого із депутатів, підтриманою не менше однієї третиною присутніх на засіданні депутатів. На голосування ця пропозиція ставиться першою серед інших пропозицій щодо способу го лосування.
Стаття 29. Прийняття селищною радою регуляторних актів та інших нормативно-правових рішень офіційно оприлюднюється в газеті не пізніше як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання і набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення якщо ними не встановлено більш пізнього строку введення їх у дію.
РОЗДІЛ V1. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ПРОЕКТІВ РЕГУЛЯТОРНИХ АКТІВ ТА ЇХ ОПРАЦЮВАННЯ
Стаття 30. Планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів.
Селищна рада , її виконавчий комітет під час планування своєї діяльності виокремлюють нормативно правові акти, які мають ознаки регуляторних в окремий план . План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на наступний календарний рік затверджується не пізніше 15 грудня поточного року . Затверджені план , а також зміни та доповнення до нього оприлюднюються в печатних засобах масової інформації не пізніше як у десятиденний строк після їх затвердження .
Стаття 31. Порядок розгляду проектів регуляторних актів.
Порядок розгляду і прийняття селищною радою регуляторних актів у сфері господарської діяльності регламентується Законом України « Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу підписується розробником проекту регуляторного акта. Кожен проект регуляторного акта оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб , їх , об»єднань , про що розробник повідомляє в печатних засобах масової інформації та \ або розташовується на офіційній сторінці в мережі Інтернет. Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об»єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проекту регуляторного акту і не може бути меншим ніж один місяць та більшим ніж при місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу . Надані зауваження та пропозиції враховуються розробником проекту регуляторного акта або мотивовано відхиляються.
Стаття 32. Подання проекту нормативного акта.
Кожен проект регуляторного акта , внесеного на розгляд до селищної ради , подається секретареві селищної ради , який протягом двох робочих днів передає проект до відповідальної постійної комісії для вивчення та надання висновків про відповідність проекту регуляторного акта вимогам статей 4 та 8 Закону « Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Відповідальна постійна комісія забезпечує підготовку експертного висновку щодо регуляторного впливу внесеного проекту регуляторного акта. На підставі аналізу регуляторного впливу , яким супроводжувався проект регуляторного акта при його внесені на розгляд селищної ради , а також експертного висновку щодо регуляторного впливу цього проекту відповідальна постійна комісія готує свої висновки про відповідальність проекту регуляторного акта вимогам статей 4 та 8 Закону України « Про засади державної регуляторної політики сфері господарської діяльності». Рішення селищної ради регуляторного характеру офіційно оприлюднюються в печатному засобі масової інформації не пізніше як у десятиденний строк їх прийняття та підписання .
РОЗДІЛ 7. ПОРЯДОК НАДАННЯ СЛОВА
Стаття 33. Час, який надається для доповіді , визначається селищною радою за проханням доповідача.
Для співдоповіді надається 20 хвилин, а для заключного слова - 10 хвилин. Виступаючим у дебатах надається до 7 хвилин. Для виступу щодо процедури та з мотивів голосування, пояснень , зауважень, запитань, пропозицій і довідок, внесених поправок надається час до 3 хвилин..
Стаття 34. Якщо виступ оратора повторюється, то вже висловлювали інші п ід час обговорення розглядуваного питання і головуючий на засіданні вважає, що селищна рада отримала з цього питання достатньо інформацію, він може звернутися до оратора з проханням скоротити або закінчити виступ.
Стаття 35. Селищна рада може визначити загальний час для обговорення питання або для питань і відповідей, для виступів депутатів після закінчення якого головуючий на засіданні припиняє надання слова.
Стаття 36. На пленарному засіданні ніхто не може виступати без дозволу головуючого. Головуючий на засіданні надає слово депутатам дотримання черговості, встановленої на підставі 9 заяв, про надання слова або погодження селищною радою може визначити іншу черговість виступаючого.
Стаття 37. Запитання доповідача і співдоповідача ставлять письмово або усно. Запитання формулюються коротко і чітко. Депутат, який поставив запитання може уточнити та доповнити його, а також оголосити, чи задоволений вин відповіддю. Депутатам, які виступають у дебатах запитання не задаються.
РОЗДІЛ 8. ПОРЯДОК ГОЛОСУВАННЯ
Стаття 38. Після закінчення обговорення питань голосуючий на засіданні оголошує про перехід до голосування з обговореного питання.
Стаття 39. Після закінчення обговорення питання голосуючий на засіданні оголошує про перехід до голосування з обговореного питання. Початок голосування головуючий погоджує з присутніми на засіданні депутатами, оголошує про необхідну кількість голосів для прийняття рішення, а також проводить голосування, якщо з цього приводу надійшли від депутатів пропозиції.
Стаття 40. На голосування ставлять всі пропозиції і поправки внесені депутатами в ході обговорення питання.
Стаття 41. Головуючий на засіданні може відмовити ініціатору пропозиції чи поправки поставити на голосування запропонований ним текст, якщо текст сформульований не чітко або не стосується обговорюваного питання, супереч раніш прийнятим рішенням, повторює за суттю відхилений селищною радою текст.
Стаття 42. У разі коли дві або більше пропозиції, що стосуються одного і того ж питання, виключають одна одну, селищна рада проводить голосування пропозицій у порядку їх внесення.
Стаття 43. Якщо серед кількох альтернативних пропозицій є пропозиція внесена узгоджувальною депутатською комісією, вона ставиться на головування першою.
Стаття 44. Тексти пропозиції чи поправки, що будуть ставитись на г голосування, по- винні оголошуватись, при цьому називається її ініціатор.
Стаття 45. Перед кожним голосуванням головуючий формулює зміст питання, що буде ставитися на голосування, після його відразу пропонує провести голосування щодо нього. Після закінчення голосування головуючий оголошує його результати.
Стаття 46. Після оголошення головуючий початку голосування ніхто не може його переривати. З початку голосування і до оголошення його результатів, слово нікому не надається. У разі порушення процедури голосування негайно проводиться повторне голосування без дебатів.
РОЗДІЛ 9. ДИСЦИПЛІНА ТА ЕТИКА ПЛЕНАРНИХ ЗАСІДАНЬ
Стаття 47. На засіданнях селищної ради оратор не повинен вживати образливих висловлювань та непристойні слова, закликати до незаконних дій. Головуючий на засіданні має право попередити оратора про неприступність таких висловлювань і закликів або приймати його виступ, а у разі повторного порушення - позбавити його права виступу на даному засіданні.
Стаття 48. Якщо головуючий звертається до оратора, останній повинен негайно зупи- нити свій виступ, в противному разі головуючий може припинити його виступ.
Стаття 49. Якщо оратор перевищує час, відведений для виступу або висловлюється не з обговореного питання, головуючий після двох попереджень позбавляє його слова. Та частина виступу оратора, яка виголошена після позбавлення його слова, не заноситься до стенограми засідання.
Стаття 50 Під час засідання селищної ради депутати не повинні заважати ораторам і слухачам,які перешкоджають викладенню або прийманню виступу. Головуючий продовжує час ля виступу оратора на термін, на який виступ оратора переривався, якщо це не пов”язано із застосуванням до оратора заходів впливу, передбачений ст.47 цього регламенту.
Стаття 51. Якщо депутат своєю поведінкою заважає проведенню засідання селищної ради, головуючий попереджає його персонально і закликає його до порядку. Після повторного попередження головуючий за згодою більшості присутніх депу- татів, визначеного шляхом голосування без обговорення може запропонувати депутату залишити зал до кінця засідання.
РОЗДІЛ Х. ПРОТОКОЛ. СТЕНОГРАФІЧНИЙ ЗВІТ ЗАСІДАННЯ.
Стаття 52. Засідання селищної ради протоколюються. Ведення протоколу засідань сесій селищної ради здійснює секретар Протоколи сесій селищної ради, прийняті нею рішення підписуються селищним головою, а в інших випадках, передбачених Законом "Про місцеве самоврядування в Україні” - депутатом ради, який за дорученням депутатів головує на пленарному за сіданні. У протоколі засідання селищної ради зазначається: дата проведення засідання, кількість депутатів присутніх на засіданні, запрошені на сесії, питання порядку денного внесені на розгляд, прізвища виступаючих, всі внесені на голосування питання, повторні голосування і прийняті рішення. Протокол ведення сесії повинен бути складений , прошнурований , пронумерований не пізніше 10 робочих днів після проведення сесії
РОЗДІЛ Х1. ДЕПУТАТ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
Стаття 53 Депутат представляє інтереси всієї територіальної громади, несе обов”язки перед виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення. Кожен депутат входе до складу постійної комісії селищної ради.
Стаття 54 До діяльності депутатів відносяться: - участь у пленарних засіданнях селищної ради - участь у засіданнях постійних та інших комісіях селищної ради - виконання доручень ради та її керівництва - робота у виборчих округах
Стаття 55. Депутат зобов”язаний брати участь у роботі сесії ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.
Стаття 56. На час сесії, засідань комісій рад, а також для здійснення депутатських повноважень в інших, передбачених Законом випадках, депутат звільнюється від виконання виробничих або службових обов”язів.
Стаття 57. Відсутність депутата на пленарному засіданні селищної ради і її органів до яких його обрано, допускаються лише з поважних причин.
Стаття 58 Повноваження депутатів, порядок організацій і гарантій депутатської діяльності визначаються Конституцією України, Законом "Про місцеве самовряду - вання в Україні”, Законом про статус депутатів, іншими законами.
Стаття 59. Депутат, який не може взяти участі у пленарному засіданні селищної ради повинен завчасно, із зазначенням причин, повідомити про це голову селищної ради, а про неможливість взяти участь у засіданні постійної чи інших комісій ради- голову цієї комісії. У разі невиконання депутатом цієї вимоги він дає письмове пояснення з цього при- воду мандатній комісії.
РОЗДІЛ ХІІ. ПОСТІЙНІ КОМІСІЇ РАДИ
Стаття 60 Постійні комісії селищної ради обираються з числа депутатів для вивчен- ня попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її видання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.
Стаття 61. Засідання постійної комісії скликається в міру необхідності і є правомочним, якщо в ньому бере участь не менш чим половина від загального складу комісій.
Стаття 62. Організація роботи постійної комісії покладається на голову комісії, у разі неможливості ним виконувати свої повноваження - на заступника голови або секретаря комісії.
Стаття 63. За результатами вивчення і розглядом питань постійної комісії готують висновки і рекомендації, які підписує голова комісії. Протоколи засідань комісій підписується головою і секретарем комісії. Стаття 64 Постійні комісії є підзвітними раді та відповідальними перед нею.
РОЗДІЛ ХІІІ. ТИМЧАСОВІ КОНТРОЛЬНІ КОМІСІЇ РАДИ
Стаття 65. Тимчасові контрольні комісії ради обираються з числа депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань. Контрольні комісії подають звіти і пропозиції на розгляд ради.
Стаття 66. Тимчасові контрольні комісії у визначений селищною радою термін подає раді письмову відповідь про виконану роботу, а також підготовлені нею проекти документів.
Стаття 67. Повноваження тимчасової контрольної комісії припиняється з моменту прийняття радою остаточного рішення щодо результатів роботи цієї комісії.
СЕЛИЩНИЙ ГОЛОВА С.В.ПАВЛІЧЕНКО
|